Προσβλητικός και πάλι ο Γιάν Φάμπρ

gian-famprΤης Κατερίνας Μαντέλη. Περί Γιάν Φάμπρ ο λόγος.. .Αυτός τουλάχιστον πήρε το μήνυμα και την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια! Ο κ. Μπαλτάς πότε? Τέλος στο πολύεργαλείο έβαλε ο σύσσωμος ξεσηκωμός των Ελλήνων καλλιτεχνών και δημοσιογράφων.

 Ο βάρβαρος "κακοποιητής" ζώων και ανθρωπίνων αντοχών, παρ ότι δεν είναι δόκιμος ο όρος Κακοποιητής, δεν βρίσκω όμως κάτι πιο κομψό..  .... συνέχισε με το ίδιο απαξιωτικό και προσβλητικό ύφος απέναντι στην χώρα μας και κατά την παραίτηση του. 

Διαβάστε την πρώτη του δήλωση
Στην ιστοσελίδα της βελγικής εφημερίδας «L' avenir» δημοσιεύτηκε η πρώτη δήλωση του Γιαν Φαμπρ για την παραίτησή του:
«Δέχθηκα την πρόταση που μου έκανε ο Έλληνας υπουργός Πολιτισμού με τον όρο ότι θα μπορούσα να κάνω τις καλλιτεχνικές επιλογές μου σε καθεστώς ελευθερίας. Αυτό δεν φαίνεται πλέον δυνατό στην Ελλάδα. Δεν θέλω να εργάζομαι σε ένα εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον, στο οποίο έφτασα με ανοιχτό μυαλό και καρδιά».

baltas lΤο Υπουργείο Πολιτισμού ακόμα πλατσουρίζει στα νερά που άφησε η πλημμύρα μια και τα έκανε μούσκεμα. Από την αρχή μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας οι χειρισμοί του ήταν σκέτος κατακλυσμός… Και δεν έχει βρει ακόμα τον Νώε του ...
gata-fampr bΟ κ. Μπαλτάς απέτυχε παταγωδώς.
Κι εκτέθηκε και εξέθεσε μαζί με αυτόν και όλη την χώρα δίδοντας εν λευκώ τον πολιτισμό σε κάποιον που επισήμως και μάλιστα σε δημόσια θέα κακοποίει ζώα.Tο 2012 ο Φάμπρ ανέβασε ένα θεατρικό, που ως δρώμενο είχε εντάξει, το πέταγμα γάτων ψηλά στον αέρα από τους συνεργάτες του, έτσι ώστε οι θεατές να ακούνε τις φωνές των βασανισμένων τετραπόδων. Αυτό είχε προκαλέσει σάλο στο Βέλγιο και ο Φάμπρ φοβήθηκε το λιντσάρισμα από τις αντιδράσεις των φυσιολογικών συμπολιτών του και ετέθη υπό αστυνομική προστασία.
Τόσο ο Αριστείδης Μπαλτάς όσο και ο ίδιος ο Γιαν Φαμπρ μας παρουσίασαν ως φεστιβάλ το πανόραμα της... βελγικής τέχνης και του... προσωπικού έργου ενός τύπου γεμάτου βίτσια... που σαν περιτύλιγμα τα ονομάζει "τέχνη" "performance"

 Και το χλιαρό χειροκρότημα στο τέλος των παραστάσεων, των όσων άντεξαν τις παραστάσεις του μέχρι τέλους, όπως όταν ουρούσαν το 2005 κάποιες χορεύτριες επί σκηνής σε θέατρο της Γαλλίας π.χ που εγκατέλειψαν τις θέσεις τους οι θεατές… το εισπράττει ως θρίαμβο.

skylow fampr
Αυτόν λοιπόν επέλεξε το υπουργείο πολιτισμού ως διευθυντή, ο κύριος όμως μόνον την βελγική κουλτούρα, όπως δηλώνει ο ίδιος, είναι αυτή που γνωρίζει και πως ο δικός του στόχος είναι να απεγκλωβίσει το Φεστιβάλ από την εθνική του ιδεοληψία (η καταγωγή θεωρείται ιδεοληψία, κατ αυτόν) και θέλει να του δώσει πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά που τόσο πολύ έχει ανάγκη. Ο παραγκωνισμός όμως, έστω και εφήμερα, αναγνωρισμένων ή πολλά υποσχόμενων Ελλήνων ηθοποιών - σκηνοθετών, προξενεί καχυποψία, τη στιγμή που το φετινό Φεστιβάλ εκφράζει τον διεθνισμό του, κυρίως μέσα από μια χώρα (Βέλγιο) και την επιδειξιμανία και αυτοπροβολή του ίδιου του δημιουργού (ο Γιαν Φαμπρ, μονοπωλεί το πρόγραμμα σε όλα τα τμήματα τους)

Το ψήφισμα-επιστολή προς Γιαν Φαμπρ, το οποίο μεταφράστηκε και αναρτήθηκε στα σόσιαλ μίντια και εστάλη και στο εξωτερικό (Τύπο και καλλιτεχνικούς οργανισμούς). 

gia fambe8 nΚύριε Φαμπρ
Στο σύντομο πέρασμά σας από τη χώρα μας προλάβατε να διαπράξετε μία σειρά από σοβαρά ατοπήματα, τα οποία συνιστούν βαθύτατες προσβολές για όλους εμάς που υπογράφουμε αυτή την επιστολή, αλλά και για άλλους πολλούς. Συγκεκριμένα:
1. Συμμετέχετε σε μία "αριστοκρατικού τύπου" συνέντευξη με carte de visite (συνθήκη πρωτόγνωρη όχι μόνο γιά τα ηθη του Ελληνικού Φεστιβάλ), από την οποία επιλέξατε να απουσιάζουν οι Έλληνες καλλιτέχνες, αγνοώντας ότι το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, όπως και κάθε άλλο φεστιβάλ, είναι κατά κύριο λόγο δημιούργημα των καλλιτεχνών που το τροφοδοτούν γενναιόδωρα επί χρόνια με το ταλέντο, το πάθος τους και τις πρωτοποριακές ιδέες τους.
2. Παραδεχθήκατε ότι δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για τη σύγχρονη ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά, παρ' όλα αυτά, θεωρείτε εαυτόν ικανό να αναλάβει (ως curator!) τον κορυφαίο πολιτιστικό θεσμό της χώρας , υποβιβάζοντας έτσι τους έλληνες δημιουργούς σε μία θολή, καλλιτεχνικά ανυπόληπτη μάζα, που θα 'πρεπε να σας οφείλει και ευγνωμοσύνη.
3. Μας συστήνετε , με το καλημέρα, ένα ανοικονόμητο επιτελείο Βέλγων συνεργατών (οι οποίοι, σημειωτέον, μαζί με εσάς θα μισθοδοτούνται από το χρεωκοπήμένο κράτος μας) αποδεικνύοντας έτσι, με τον πιό εύγλωττο τρόπο , ότι η άγνοια σας περί του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού επιθυμείτε να παραμείνει άγνοια.
4. Προσπαθήσατε, με αξιομνημόνευτο θράσος είναι η αλήθεια, να μας εξαπατήσετε, ισχυριζόμενος ότι θα μετατρέψετε σε Διεθνές ένα φεστιβάλ που είναι ήδη Διεθνές από τα γεννοφάσκια του, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα ένα πρόγραμμα καθαρά βελγοκεντρικό, με εσάς βεβαίως να αποσπάτε την μερίδα του λέοντος.
5. Αποκλείσατε ουσιαστικά από το (δικό μας) Φεστιβάλ όχι μόνο για φέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια εμάς, τους Έλληνες δημιουργούς, θεωρώντας μας ανάξιους να συμμετέχουμε στην "εγκατάσταση" που εσείς ο ίδιος θα επιμελείσθε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ίσως μας ξαναδοθεί το βήμα, αφού πρώτα θα έχουμε «μυηθεί» (με όρους κανονικότατης εκπαίδευσης) στο προσωπικό αισθητικό σας σύμπαν.
Για όλους αυτούς τους λόγους, για την οίηση και τον απροκάλυπτο καλλιτεχνικό ολοκληρωτισμό που επιδείξατε, έχετε καταστήσει τον εαυτό σας, κύριε Φαμπρ, persona non grata.
Και προς αποφυγή παρανοήσεων, με την παρούσα επιστολή δεν επιχειρούμε να διαπραγματευθούμε μαζί σας, όχι, δεν είμαστε συνδικαλιστές, δεν ζητάμε να μας παραχωρήσετε χρόνο και χώρο στην «εγκατάστασή» σας, ούτε θα φτάναμε ποτέ στο ταπεινωτικό σημείο να διεκδικούμε από σας όσα μας ανήκουν.
Με την παρούσα επιστολή σάς κάνουμε γνωστό, αφενός ότι δεν σας αναγνωρίζουμε ως καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου και αφετέρου ότι οφείλετε να επανορθώσετε τις προσβολές που διαπράξατε εις βάρος μας, κάνοντας το αυτονόητο: επιστρέφοντας την πράξη διορισμού σας (εσείς και οι συνεργάτες σας) στον υπουργό που σας την παρέδωσε.
Αθήνα, 1 Απριλίου 2016
Αυτα πριν ...τωρα?

 

ellas nΑπο την Ellas Georgia Kalamida

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΚΡΙΝΙΑ..ΤΑ ΑΣΤΕΙΑ(ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΦΑΛΩΝ) ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΤΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΣΟΒΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ FABRE. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΚΡΙΝΩ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ...ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΘΑ ΜΠΩ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ ΑΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΩ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΠΑΝΩ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΘΑ ΠΙΑΣΤΩ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ FABRE.ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ <MOUNT OLYMPUS> ΛΕΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΤΙΣ ΑΝΤΟΧΕΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ (ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΕΑΤΩΝ ΛΕΩ ΕΓΩ) ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΙΚΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ. ΘΕΛΕΙ ΛΕΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΟΧΕΣ ΤΟΥΣ. ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΦΙΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΡΓΑΤΗ ΑΠΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΓΙΑΤΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΞΕΦΤΥΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ. ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΡΑΙΤΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ...ΑΛΛΑ ΤΙ ΛΕΩ ΤΩΡΑ...ΑΝΤΕ ΚΑΛΗΜΕΡΑ...

2/4/2016

Παρθέτω και τα βίντεο της "Υψηλής τέχνης"...της απάνθρωπης εξάντλησης των ανθρωπίνων αντοχών.. αλλά και των βίτσιων του, που όταν ανέβουν σε μια σκηνή λέγονται "τέχνη"

 


 Δείτε το βίντεο με την κακοποίηση των γατών..ακόμα ενα βίτσιο στο όνομα της "τέχνης" απο  τον Φάμπρ βεβαίως- βεβαίως..